از ارسال پیامک تبلیغاتی جوابی نگرفتم، بازخورد مناسبی نداشت! روشهای دیگر را امتحان کن! شاید این جملات زیاد به گوشتان خورده باشند، اما نباید فراموش کنید که هر کاری نیاز به یک سری مهارت و تبحر خاص دارد. افرادی که از آنها در مورد بازاریابی پیامکی سؤال میکنید، آیا تبحر لازم برای انجام این کار را دارند؟! از دیدگاه شما چه مواردی برای موفقیت در اجرای بازاریابی پیامکی (smart marketing) هدفمند باید رعایت شوند؟ ویژگیهای یک متن پیامکی جذاب چیست؟
اگر به فکر استفاده از پیامک تبلیغاتی و خرید بهترین پنل اس ام اس برای بهبود و پیشرفت کسب و کار خود هستید، قبل از انجام این کار حتماً باید به اصول و قواعد لازم برای بهکارگیری آن توجه کنید. در ادامه به یک سری از نکات ساده و در عین حال ضروری جهت ارسال پیامک تبلیغاتی اشاره شده که با رعایت آنها قادر به ارتقا کسب و کار خود از این طریق خواهید بود.
بهمنظور موفقیت در حوزه بازاریابی پیامکی باید برنامهریزی دقیق و منسجمی داشته باشید. برای داشتن یک برنامهریزی دقیق ابتدا باید هدف و سپس حوزه هدف خود را مشخص کنید. صرف نظر از هدفی که برای انجام این کار دارید، تمرکز روی یک هدف باعث افزایش تلاش و بهبود نتایج کار خواهد شد. پس سعی کنید که در حین استفاده از هر نوع روش بازاریابی، حتماً روی هدف اصلی خود متمرکز شوید. در ادامه به موارد مهم دیگر در این زمینه اشاره شده است.
باور کنید یا نه به روز رسانی محصولات، خدمات یا شنیدن اخبار جدید از شرکت شما هیچ اهمیتی برای مخاطبان ندارد. آنچه در یک اس ام اس تبلیغاتی باعث جذب مخاطبان میشود، سود و ارزشی است که برای آنها در پی خواهد داشت. قطعاً برای تبدیل یک مخاطب به مشتری باید علاوه بر رعایت اصول و قوانین لازم در متن پیام به سلیقه مشتری هم نیز توجه کرد. منظور از سلیقه، مشخص کردن مخاطبان هدف به تفکیک سن، جنسیت، شهر، تفریح و شغل است.
بنابراین قبل از ارسال پیام، با خود فکر کنید که آیا این اطلاعات برای مشتریان با ارزش است یا نه؟ ارسال پیامهای سودمند و مورد نیاز اولین قدم برای تقویت ارتباط مثبت بین برند و مخاطبان است.
یکی دیگر از نکات مهم قبل از ارسال پیامک، مشخص کردن زمان و فاصله زمانی ارسال پیامک است. بهترین زمان برای ارسال پیام کوتاه برای هر صنعت متفاوت است. با این حال، تحقیقات مختلف نشان میدهند که برخی از ساعات روز برای ارسال کلیه پیامهای عمومی نسبت به سایر مواقع بازدهی بهتری خواهند داشت. بهطور معمول ارسال پیام بین ساعات 10:30 تا 11:30 صبح بهترین نتایج را در پی خواهد داشت (برای انتخاب ساعت توجه داشته باشید که حتماً به زمان استراحت مخاطبان احترام بگذارید).
از ارسال پیامهای پی در پی خودداری کنید؛ چرا که این کار باعث کلافه شدن مخاطب و از دست دادن او بهعنوان یک مشتری خواهد شد.
متن پیامک تبلیغاتی از اهمیت زیادی برخوردار است، پس سعی کنید از بهکارگیری جملات کلیشهای خودداری کنید. علاوه بر این، باید توجه داشته باشید که از جملات کوتاه و خوانا برای این کار استفاده کنید تا بهسرعت اطلاعات لازم را در اختیار مخاطبان قرار دهید. به یاد داشته باشید که همواره از پیشنهادات جالب و منحصر به فرد برای جذب مخاطبان استفاده کنید.
سعی کنید همواره از نام برندتان برای ارسال پیامک تبلیغاتی استفاده کنید؛ چرا که این کار باعث جلب توجه بیشتر مخاطبان به پیام و نام برند شما میشود. یکی دیگر از نکاتی که در ساختار پیام تأثیر زیادی خواهد داشت، نام مشتری است. شما میتوانید با درج نام مشتری در ابتدای پیام، رابطه دوستانهتری با او ایجاد کنید.
بازاریابی پیامکی روشی قدرتمند برای برقراری ارتباط مستقیم با مخاطبان و تبدیل آنها به مشتری و افزایش فروش است. برای موفقیت در این روش بازاریابی پس از انتخاب بهترین پنل اس ام اس، حتماً باید از اصول و تکنیکهای خاصی که در قسمت بالا به آنها اشاره شده، استفاده کنید. لازم به ذکر است که نکات گفته شده در قسمت بالا، جزو ابتداییترین و جزییترین اصولی است که در ارسال پیامک تبلیغاتی باید رعایت شوند.
در آخر باید بگوییم که از دید کاربران همه پیامهای تبلیغاتی، بهصورت اسپم یا خسته کننده دیده نمیشوند، پس باید به نحوی پیام را بنویسید که مخاطب هدف را جذب کنید. برای این کار حتماً از جملات و پیشنهاداتی استفاده کنید که باعث ترغیب مخاطبان و برقراری ارتباط آنها با برند و محصولات شما شود.